Xerrada informativa sobre el projecte d’habitatge cooperatiu per a gent gran

Dijous, 29 de maig de 2025

Divendres 6 de juny, a les 7 de la tarda, tindrà lloc al Casal Social, una xerrada informativa sobre el projecte d’habitatge cooperatiu per a gent gran, per explicar aquest model d’habitatge i valorar l’interès i acollida d’aquest projecte entre els calderins i calderines.

La sessió anirà a càrrec de Maria Josep Lázaro, de la Cooperativa d’habitatge Perviure, una entitat d’acompanyament de processos d’habitatge col·lectiu que té com a objectiu la promoció i la difusió del cohabitatge, principalment el model d’habitatge cooperatiu en cessió d’ús a través de l’acompanyament integral tècnic i humà.

Durant la xerrada informativa, es presentarà l'estudi sobre la realització d'habitatges cooperatius per la gent gran a una de les naus de la fàbrica

El cohabitatge és una modalitat d’accés a l’habitatge que permet a una comunitat de persones viure en un edifici sense ser-ne els propietaris o els arrendadors, per un termini de temps ampli i a un preu inferior al del mercat. Es tracta d’una fórmula molt estesa al nord d’Europa i de la qual comencen a sorgir algunes experiències a Catalunya.

Una cooperativa d’habitatges és una societat de gestió democràtica i adhesió voluntària en què un conjunt de persones s’associen amb l’objectiu de procurar-se habitatge a preu de cost. Es tracta d’una iniciativa de base col·lectiva que posa els interessos col·lectius per damunt del benefici particular amb l’objectiu de garantir el dret a un habitatge digne i assequible.

Les cooperatives d’habitatges són organitzacions autònomes, gestionades pels seus socis i sòcies i que no tenen ànim de lucre. D’aquesta manera, s’assegura que l’accés a l’habitatge no està sotmès a l’especulació immobiliària.

Sovint, les cooperatives gestionen espais comuns i altres serveis compartits, promouen vincles socials i comunitaris entre les persones sòcies i l’entorn, i fomenten construccions més sostenibles i eficients. 

Darrera actualització: 30.05.2025 | 11:04