Calders- Comelles- Bellveí- Rubió- Molí Del Blanquer- Partagàs-Serramalera-Montrós- Calders

Temps aproximat= 3 h 30'

Poc més enllà del km 16 de la carretera N-141 en direcció a Manresa, s'agafa un camí a l'esquerra que es bifurca en entrar a la zona de parcel.les rústiques de La Guàrdia. Cal seguir a la dreta fins que comença a baixar amb un fort pendent fins a la casa de Comelles.

Tocant els horts per l'extrem dret, baixa un caminet que, després d'haver travessat un pontet del riu porta a la Font de Bellveí.

Agafant el camí, tornant a travessar el pontet, anem seguint des de dalt dels meandres del riu. Sota el camí, en l'indret on arriba el Torrent Fondo, al mig d'un pronunciat meandre, hi ha una balma sota la qual hi passa el canal de la Colònia Jorba anomenat Forat Micó.

Seguint el camí, s'arriba a la casa de Rubió. Trencant pel camí de la dreta i continuant sempre pel camí que va seguint els meandres del riu s'arriba al Molí del Blanquer.

Sense deixar el camí, es travessa el riu i pujant la dura costa s'arriba a les ruïnes de Partagàs, a tocar la torre d'alta tensió. Des d'aquí i seguint la carena, cap a l' esquerra del camí i sobre un espadat del riu, hi ha les "tombes de Partagàs".

Es pot tornar per on s'ha vingut, fins més enllà de Rubió, on ara es trenca a l' esquerra per un camí molt ben marcat. Després d'uns 300m. es torna a trencar a l'esquerra fins arribar a la casa en runes de Serramalera.

Es retorna fins al primer trencall a l' esquerra i es segueix fins trobar la carretera.

Des d'aquí es pot tornar al poble pel camí de l'altra banda de la carretera que va cap a la casa de Montrós i cap a La Guàrdia.